איזה אתר לבנות

אתרים בעדכון עצמי - הדור הבא של אתרי אינטרנט

האסוציאציה הראשונית אצל רובנו ל'בניית אתר אינטרנט' היא מתכנתים מיומנים היושבים באדיקות מול המחשב ומקלידים קוד מסובך. כיום ניתן למצוא שירותי בניית אתרים המציעים אפשרויות עדכון עצמאי של האתר. מה הכוונה 'עדכון עצמי של האתר'? הרי רובנו לא מעוניינים ללמוד שפות תכנות לבניית אתר לעסק. מצד שני, רוב האתרים דורשים עדכון שוטף של תכני האתר. אתר המתעדכן בתוכן נוסף ואיכותי אף מוסיף לדירוגו בגוגל.

מערכת עדכון עצמי של האתר אמורה להציע עדכון פשוט וקל של האתר

מינימום ידע ומיומנות. ניתן למצוא בשוק חברות רבות המציעות עדכון עצמי של אתרך. חשוב לבדוק בדיוק במה מדובר. חברה טובה תאפשר לך לראות בעצמך את מערכת העדכון עוד בטרם הקמת האתר, לצורך התרשמות.

לעתים, עדכון עצמי של אתר אינו כולל את מראה האתר ועיצובו, אלו ייעשו על ידי אנשי מקצוע. מה כן ניתן לעדכן?
מערכת עדכון טובה מציעה:
  • עדכון פשוט וקל של תכני האתר, כך שמי שרגיל לכתוב מסמכים בתוכנת Word ידע לעדכן את האתר באותה הקלות של כתיבת מסמך.
  • הוספת תמונות
  • שינוי תוכן קיים של האתר
  • עדכון תפריטי האתר – זוהי אופציה חשובה ביותר, היות שפעמים רבות בעלי אתרים רוצים להוסיף דף נוסף לאתרם, ומגלים שאין באפשרותם לעשות זאת.
  • חשוב לדעת כי אתרים רבים, כמו למשל אתרים הבנויים בטכנולוגיית פלאש, אינם מאפשרים כלל עדכון של האתר על ידי בעל האתר, ומצריכים איש מקצוע לצורך שינוי אפילו של אות!
    חברת "אופק חדש" מציעה מערכת אתרים בעדכון עצמי הפועלת בשיטת - WYSIWYG
    What You See is What You Get. בטכנולוגית עריכה זו השינויים שנעשים "מאחורי הקלעים" נראים בדיוק כפי שיראו באתר עצמו. בדרך זו אין הפתעות, הטקסט נראה בדיוק כפי שרצית, ממש כמו מסמך Word שערכת. התמונות לא מתעוותות לפתע, הטקסט לא משנה את גודלו, צבעיו, ולא הופך לג'יבריש רגע לאחר הלחיצה על כפתור האישור. מה שכתבת – זה מה שיראו באתר.

    בשימוש מערכת בניית אתרים בעדכון עצמי טובה האתר עובד בשבילך, והוספת תכנים אודות עסקך נעשית בקלות ובמהירות, ללא מאמץ או ידע מוקדם.

    אתר פלאש או אתר עם פלאשים

     
    נפתח בהבהרה: מהו אתר פלאש? "פלאש" היא תוכנה לכתיבת גרפיקות, אך זהו גם שם כללי לקבצי אנימציה מסוג SWF. רוב סרטוני האנימציות שרואים באינטרנט הם למעשה סרטוני פלאש. ניתן לכתוב אתרים שלמים בעזרת תוכנות פלאש, כאשר האתר כולו הוא בעצם אנימציה.

    אתרים כאלו לרוב אסתטיים ביותר ונעימים לצפיה, אם הגולשים אכן הצליחו לטעון את האתר. למה הכוונה? אתרי פלאש עתירים באנימציות, כאשר כל לחיצה על כפתור מפעילה למעשה אנימציה נוספת. לפיכך, אתרים אלו נוטים להיות "כבדים" מאוד ולהיטען לאט. הגולשים נידרשים להמתין לעתים דקות ארוכות עד שהאתר עולה ומוכן לצפייה. גולשים פוטנציאליים עשויים להתייאש ולעזוב את האתר עוד בטרם עלה.

    אתרי פלאש עשויים כמיקשה אחת, בשל מורכבות האנימציות והשימוש בתוכנה חיצונית (שלא על-גבי רשת האינטרנט) לכתיבתם. המשמעות היא כפולה: ראשית, לא ניתן לעדכן את האתר. כל שינוי, אפילו של אות אחת באתר, דורש סיוע של בונה אתרי פלאש, והעלאה מחדש של האתר לרשת. שנית, אפשרויות קידום האתר במנועי החיפוש, כגון גוגל, יורדת בהרבה.

     
     
    בחלק גדול מהמקרים, גוגל למעשה מזהה את הפלאש כתמונה. היות שגוגל איננו קורא תמונות, אלא מלים, הוא לא מבחין כלל בתוכן האתר. הדבר עשוי לפגוע קשות בקידום האתר ברשת האינטרנט. אתר פלאש שכזה הוא כמו מעיל יפה ומושקע שתלוי בארון באין רואים, מעלה אבק ובוודאי שאינו ממצה את הפוטנציאל הגלום בו, או מועיל לבעליו. ישנן דרכים "לעקוף" את הבעיה, אך אלו דורשות השקעה רבה, שלא תמיד משתלמת.

    מה עושה מי שרוצה אנימציה באתר?
    אנימציה היא תוספת מבורכת לאתרים, היא מוסיפה ליופיו של האתר ולאטרקטיביות שלו. אנימציה יכולה לשוות לאתר מראה חי ודינמי, שתופס את עיני הגולשים. מומלץ לשלב אנימציה בצידי העמוד, למשל מתחת לתפריט. ניתן לשלב אנימציות קטנות בתוך דפי האתר, אך לא מומלץ להפוך את דפים שלמים למורכבים מאנימציות פלאש. אנימציות פלאש יכולות לשמש ככלי נהדר לקידום מכירות באתר, למשיכת גולשים להקלקה ולמעבר לעמוד אליו הינך רוצה להפנות את גולשיך - 'צור קשר', עמוד המכירות או כל עמוד אחר.חשוב לזכור כי אנימציות הפלאש הן כלי נוסף לעיצוב ושיפור האתר, אך כמו כל חלק אחר באתר, גם הן צריכות לעתים ריענון.

    מקור המאמר: מאמרים.

    עוד באתר אופק-חדש - מידע אודות דומיינים

    אתרי תדמית

      אתר תדמיתי הוא אתר שיווקי. מורכב על פי רוב מעמוד בית, בו מוצג העסק ומעט מידע אודותיו (שירותיפ ותחומי התמחות, פרטים על מוצרי החברה וכד'), וכן אפשרויות יצירת קשר. מטרת האתר היא לקדם ולהאדיר את העסק ולכן לעתים האתר יכלול גם כתבות מן העיתונות, הישגי העסק, המלצות ומספר תמונות. אתר זה מתאים למעוניינים ב'כרטיס ביקור' בלבד.
      אתרי תדמית הם בדרך כלל אתרים קטנים (עד 10 עמודי תוכן) שאינם מכילים חומר מיקצועי אלא מידע שיווקי בלבד.
      במרבית המקרים מעבר מאתר תדמית לאתר תוכן דורש שינוי בקוד האתר - כלומר מצריך פניה למתכנת. במערכת בניית האתרים שאנו מציעים המעבר מאתר תדמיתי לאתר תוכן הוא פשוט וקל ויכול להעשות גם בעדכון עצמי.

    אתרי תוכן

      אתר תוכן מכיל לרב תכנים מקצועיים רבים. אתר גדול עשוי לכלול אפשרויות קשר עם לקוחות, להיות מורכב מבחינה טכנית או להכיל מידע רב על החברה ותוצריה, למשל קטלוג מוצרים נרחב באתר. אתר תוכן נתפש כרציני יותר ולכן תורם ליצירת תדמית איכותית לעסק. גולים רבים שמחפשים תשובות לשאלות מקצועיות יעריכו אתר העונה במדוייק על צרכיהם והחברה שעומדת מאחורי אתר זה תחשב כמקצועית יותר. אתר בעל תוכן איכותי יזכה גם לשיפור הקידום בגוגל בזכות התכנים הרבים ובזכות זמן שהייה ארוך יותר של הגושלים באתר.

    חנות וירטואלית מקוונת

      חנות וירטואלית זהו אתר מכירות המאפשר מכירה מקוונת של מוצרים. אתר מסוג זה מאפשר להגדיל את קהל הלקוחות באופן משמעותי וחוסכת עלויות שכירות וכוח אדם. באתר חנות יופיע קטלוג עם מוצרי החברה. לכל מוצר יהיו הפרטים המלאים שלו כולל מחיר. לאתר חנות יכולת סליקה מקוונת של כרטיסי אשראי כך שניתן לבצע את התשלום ישירות באתר.
     
     
    הרשם לעלון מידע אודות שיפור אתרך
    דואר אלקטרוני: